Expedice Indie 2007

Expedice Indie 2007

Na již druhou výpravu se spolu vydali naši kamarádi Guzzisti Marek „Mařena“ Klásek (toho času Námaha XT 600) a Honza Chrž (chytře Moto Guzzi NTX 750). Po Mongolsku přišla v roce 2007 na řadu další zajímavá země a to Indie.

Po půlročních přípravách, očkování a vyběhávání víz kluci ráno 5. května vyrazili směr Slovensko, Maďarsko a dál na jihovýchod. Pečlivě nás informují SMSkama a my Vám je na této stránce budeme pravidelně dodávat a držet jim palce.

8.5. Čau jsme 60km před Istambulem najeto 1930 km zatím je vše OK. Honza a Mařena.

10.5. Zdravíme všechny do CZ. Teď jsme přejeli Turecko – Iránské hranice. 3,5 hodiny. Máme najeto 3 600 km. Motorky šlapou OK, my taky OK. Dnes jsme ale pěkně zmokli. Mařena-Honza.

17.5. Salam alejkum, konečně po 3 600 km máme signál. Projeli jsme Irán a teď už jsme 600 km v Pákistánu. Město Quette. Už jsme podezírali Pákistánce, že jsou klonovaný – nikde žádný ženský. Až teprve tady, ale ty jen žebrají peníze. Jeli jsme tak 1 500 km pouští při 50 st.cel. Celkem MASAKR ! V Iránu benzín 2,11 Kč. Nafta 0,44 Kč. Naše stroje jsou tu nejsilnější, zde kralují 125, vyjímečně Iž 250. Občas nás doprovázejí i policejní eskorta. Jinak OK. Najeto 7 200 km. M+H

23.5. Zdravíme domu, tak jsme právě vjeli do INDIE. Najeto 8 250 km. Moto naše budiš pochválena. Vše OK. Ostatní normálka – vedro kolem 40, prach a špína. Jedem dál na DILI. M+H

28.5. Tak zase zdravime do CZ. V Indii jsme vzali smer na DELHI. Obrovske mesto,uuukrutna hustota provozu,jen par hlavnich smerovych ceduli bylo jejich reci a v anglictine. Indosi jezdi jak Hovada a s pravidlama si nikdo z nich hlavu prilis nelame.Samozrejme jsme se tedy ztratili a BLOUDILI. Nakonec jsme se museli snad 20 krat zeptat a to nas jeste dva Indosi vedli kus cesty. No povedlo se. Dalsi mesto na nasi trase byla AGRA. Chteli jsme videt Tajmahal. Kdyz jsme tam nakonec dojeli,rekli nam DNES ZAVRENO. Bylo rano a cekat do druheho dne jsme nechteli. Nafotili jsme ho tedy z venku a mazali dal smer NEPAL. Nepalske hranice celkem v poklidu,za 30 dolaru nam dali na pockani vstupni viza a my se uz tesili jak se v Himalajich zchladime. V Indii je totiz ted pres den tak k 50stupnum a v noci kolek 30, takze spat se temer NEDA. Ted uz jsme tedy v hlavnim meste Nepalu Kathmandu. Je pravdou ze se ochladilo,ale jen tak ma 30. No aspon neco. Prespime tu do zitra. Mame najeto asi bez stovky 10 000km. Zitra rano to tedy uz otacime a jedem domu.Joo,nic netrva vecne. Zpet pojem spodnim okrajem Nepalu. Mobilni sit tu sice maji,my ale nemame do ni pristup,takze tefony nam jsou na nic. Motorky do ted frci v tom vedru bez poruchy,takze je kazdy den za odmenu pohladime po nadrzich. Dalsi zpravy tedy az tak za 3 dny. Marena a Honza.

3.6. Zdravíme, dnes jsme přejeli z Nepálu zpět do Indie. V Nepálu je dost problém sehnat benzín. Pumpy jsou, ale NEMAJ. Jedem na Kašmír. Chcem zkusit ještě ta pětitisícová sedla. Moto jedou skvěle. My v pohodě. Standardní hic 48st. ve stínu. Najeto zatím 11 200 km. Ty indoši jezdí fakt jako paka…

5.6. Takze zas zdravime domu, minule dva dny jsme projizdeli trasu z Manali do Lehu na niz je 5 vysokohohrskych sedel. To jsme se pekne OCHLADILI. Prvni sedlo jen takova zahrivacka 3975 metru, trosku nam nasnezilo a zbytek dne proprselo. Noc jsme ztravili v plechovoige­litovem hotelu, 3 350 m, ale i s veceri a snidani. A protoze NTX trochu kaslikovala, dostala tady novy vzduchovy filtr aby se ji lepe dychalo. Pochvalovala si to. Rano nam sla para od pusy a pri zbezne kontrole teplomeru jsme uvideli minus 3. Nez jsme vsak vyrazili, tak se to malinko zlepsilo. Dalsi sedlo nas uvitalo cerstvym snehovym popraskem a ledovymi plotnami na ceste. Rukavice ktere sme meli z domova se ukazali jako malo hrejive. Svitilo sice slunce, ale mraz byl celkem slusnej. Nasledujici dve sedla byli tesne za sebou 5 020 a 5 065 metru. No a to nejvissi teprve pred nami, a to jeste netusime co prijde. Po asi 85 km jsme tam. Taglang La 5 328 metru nad morem. Uz se nam pekne motaj palice. Neni se cemu divit, behem dvou dnu ze 170m do 5350m. Ti, co neco takoveho zazili, jiste budou vedet. Nahore fotky a rychle PRYC. Cestou dolu se sotva drzime na motorkach. O 1000 metru niz jsme uz celkem v pohode. K veceri jsme si dali zas tu palivou dobrotu s rejzi. Marena uz ji ma plne zuby!!! Dnes jsme prespali tedy ve meste Leh. Marena a Honza

16.6. Zdravíme všechny kdo o to stojí, už z turecké čajovny ve městě Agri. Časovou ztrátu, kterou jsme měli, se nám, díky kvalitním iránským silnicím a teplotě JEN DO 40 stupňů, podařilo dohnat. Hlavní novinkou v Iránu je 25% zdražení benzínu (z 2.11 na 2.64 Kč). Jsou z toho dost znechucení. Další novinkou, zhruba 14 dní starou, je tankování na speciál. kartu s týdenním limitem. Vždy nám ji někdo půjčil. Dnes ráno jsme málem chytli vlka, ale bohužel stačil utéct. Takže Mařena pojede dál na své prosezené ovčí kůži a vlk přijde sám (nezván). Aktuálně máme najeto 17 650 km. Motorky zatím držej a my na nich. M+H

19.6. Zdravíme. Včera večer jsme už přejeli do Bulharska. Stále vstřebáváme Turecký benzínový cenový šok. Z iránských 2.63 na tureckých 49 Kč/l. Jinak se dá říci že jsme ok. Najeté km jsou znát i na motorkách. NTX kašle a XT má hotovej řetěz. Aktuálně 19 500 km. Už se nám i zdá o pořádném českém jídle. Mařena + Honza

19.6. Čau, sraz (Italmoto pozn. editora) by jsme měli stíhat a tak když se nic nepodělá, tak v sobotu se v Mýtě objevíme. M&H

19.6. A je to tady. Prvni vážnejší porucha. Jsme v Srbsku asi 100km před Bělehradem. Z Mařenovo XT vylítla spojka řetězu a řetěz se namotal do motoru. Výsledkem toho všeho byl kus vylomeného kartéru. Motorku jsme opřeli o plot u dálnice a Mařena se pustil do opravy. Naštěstí máme vše potřebné s sebou a tak za pomoci lepidla je po 3,5 hodinách XT zas vpořádku. Kde jsme chtěli být, tam už jsme byli a co jsme chtěli videt, to jsme viděli. Dobrá tedy, mažem už domů Mařena a Honza

21.6. Ahoj, tak už naposledy zdravíme všechny co sledovali naší cestu. JSME DOMA. Zbytek cesty od Bělěhradu proběhnul už vpohodě. Poslední noc jsme spali na Slovensku. Mařenovi se vůbec nechtělo večer stavět stan, ale když si uvědomil, že je to na delší dobu NAPOSLEDY, tak to ještě zmáknul. Na hranicích u Břeclavi se fotíme u cedule Česká republika,policajti nechápou, musíme jim vše vysvětlit. V Brně si dáváme fajn pečené kuřátko. Mňam, mňan. A hurá domů. Aby nám však počasí kázalo kdo je tu pánem,tak před Pískem vjíždíme do ukrutnýho slejváku i s kroupama. Máme to kilometr na benzínku, než tam však dojedem,jsme totálně turch!! je to celkem k naštvání takhle na poslední chvili zmoknout 40 nebo 100km od domova, zvlášť když poslední déšť jsme apsolvovali před 3200km a to bylo jen asi 87 kapek.

Malé shrnutí na závěr:
Jeli jsme přes Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Bulharsko, Turecko, Írán, Pakistán, Indii a Nepál a zpět. Celkem jsme najeli 21 200 kilometrů. Cesta trvala 7 týdnů. A spálili jsme celkem 2 264 litrů benzínu. Z toho 1346 litrů Guzzi NTX a 918 litrů XT-čko. Nikdo nás neokrad, žádné problémy s policajtama a ani na hranicích. Nikde po nás nechtěli žádný úplatek. Lidi všude V POHODĚ. CELKOVĚ TEDY SUPER Mařena a Honza

Přes poruchu japonského motocyklu expedice dorazila v pořádku do své domoviny a 22.6. přijela o svých zážitcích poreferovat na Italmoto 2007. Tam kluci pochopitelně s velkým přehledem vyhráli cenu pro nejvzdálenější účastníky.




Komentáře

Re: Expedice Indie 2007
gdm@dimexgroupe.com | 09.12.2009 22:09

Avatar
Great trip.. can we read it in english?

Or.. better ..contact me for enjoy other Guzzi Enduro people... 

Giorgio
Quota 1000
NTX 650

Re: Expedice Indie 2007
Jirka | 30.12.2009 13:44

Avatar
Hi Giorgio,
parli italiano? No problemo.
Giorgio
Breva 1100
Stornello 125

Napsat komentář

* Titulek:

* Vaše jméno:

* Komentář:

Captcha
* Opište kód z obrázku: