Moto Guzzi zůstane v Mandellu

Moto Guzzi zůstane v Mandellu

Konečné stanovisko představitelů vedení Piaggia potěší snad každého, kdo alespoň trochu zná příběh firmy Moto Guzzi. Tradice, mají naštěstí v Itálii větší cenu než peníze.

GUZZI ZŮSTANE TAM KDE JE. 

Výroba Moto Guzzi zůstává v Mandellu, jak se zaručil šéf Piaggia Roberto Colaninno při setkání  s Krajskou Radou Lombardie.

Důležité sdělení, díky kterému končí nejisté a kontroverzní hlasy kolující o budoucnosti dvouválců z Mandella del Laria.

Zpráva, která nám dává naději, že skutečnost bude opravdu jiná, než oznamovali poslové špatných zpráv. Tedy jestli za slovy pana Colaninna budou následovat činy, tak výrobky s orlem ve znaku budou jediné, které nebudou mít centralizovanou výrobu, přihlédneme-li k tomu, že pohonné jednotky všech ostatních značek koncernu jsou montovány v Pontedeře.

Odhléneme-li od témat a zájmů, které jsou ve hře, je pochopitelné, že vedení koncernu rozhodlo o přemístění produkce z původních továren do center s vyšší technologickou vybaveností, což odpovídá také současným ekonomickým nárokům na efektivitu výroby.

Přestavba takové továrny jako je ta v Mandellu ve skutečnosti přináší výdaje vyšší, než by předpokládalo přesunutí výroby do továren Piaggia.

Naštěstí se zdá, že úmysly vedení koncernu jsou jiné. S přihlédnutím k nově plánovaným modelům je plánem koncernu vybudovat z továrny na Via Parodi centrum spojující výrobu, muzeum a další turistická hlediska oblasti. „Nezavřeme továrnu v Mandellu, zůstane továrnou Moto Guzzi“ - říká Colaninno, a dodává „ Hodláme investovat do resrukturalizace fabriky a technologií s ohledem na nové modely, které chystáme do výroby“.

Colaninno tak potvrdil že „výroba Moto Guzzi zůstává v Mandellu. Ve výrobních halách budou vyráběny motory, jako doposud, a kompletovány motocykly.

Ale vývoj zůstane nadále v Noale, které pro nás představuje hlavní stan koncernu.“Na setkání s Radou Kraje se také vyjádřil víceministr pro dopravu a infrastrukturu Roberto Castelli: „Snahu koncernu, zachovat výrobu v Mandellu, vítám a je to pro mne velké zadostiučinění.

Možná to přinese obtíže, ale pro veřejné činitele je nejdůležitější zachování pracovních míst.“Také člen rady pro rozvoj ekonomie a trhu práce okresu Lecco Fabio Dadati vyjádřil své uspokojení: „Koncern potvrdil původní plán investic 12 milionů Euro na obnovu výroby v Mandellu, která bude realizována v letech 2012 – 2013.“

Starosta Mandella však takovým optimismem neoplývá: „Nic se nemění. Stále máme obavy, protože plán obnovy je stále jeden a ten samý, byl již prezentován přede dvěma roky, kdy se Colaninno vyslovil o investici 12 mil. Euro, ale tehdy jako plán pětiletý.

Jistě, jsme rádi, že Piaggio hodlá investovat do továrny a do posílení značky, ale zároveň nás mrzí, že vývojové kanceláře byly přemístěny do Noale. Doufáme však, že i přesto může vývoj udržovat spojení s Mandellem.“

Colaninno nakonec uzavřel své vystoupení: „Budeme podporovat Guzzi, také proto, že Její domov je zajímavý z turistického hlediska pro celou oblast.

Měsíc před touto schůzí proběhla akce Moto di protesta, během které se podařilo nasbírat více než 10.000 podpisů proti zavření fabriky. Kniha s těmito podpisy pak byla  předána několika zaměstnanci z orlího hnízda zástupcům koncernu Piaggio při příležitosti posledního salonu.

EICMA. BICILINRICA 1/2010

Přeložil a zpracoval   padre Evermod


Fotogalerie k článku

Mandello del Lario
Před fabrikou
Továrna v roce 1921
Před fabrikou
Před fabrikou


Komentáře

Napsat komentář

* Titulek:

* Vaše jméno:

* Komentář:

Captcha
* Opište kód z obrázku: