18 věcí, které jste možná nevěděli o Moto Guzzi

18 věcí, které jste možná nevěděli o Moto Guzzi

Značka Moto Guzzi byla založena 15. dubna 1921 a od té doby vyrábí jedinečné stroje, což z ní dělá nejdéle fungujícího evropského výrobce motocyklů.

Možná znáte jejich výtečné café racery, ale MG také stála za vznikem obdivuhodného závodního osmiválce a dala motor i autům, které trhaly rychlostní rekordy. V tomto článku najdete 18 věcí, které jste o Moto Guzzi možná ještě nevěděli.

  1. Moto Guzzi byla založena dvěma piloty z první světové války, kteří ale moc nelétali a trávili čas sněním o motorkách
    Od vojáků obvykle slýcháme o tom, co budou dělat, až skončí válka. V tomto případě se dva piloti a jejich mechanik rozhodli, že si založí motocyklovou firmu, kde jeden z nich bude motorky navrhovat, druhý na nich závodit a třetí to všechno zaplatí.
    01
  2. Orel v logu symbolizuje jednoho ze zakladatelů
    Goivanni Ravelli byl tím zakladatelem-závodníkem. Ještě předtím, než mohli všichni tři oficiálně založit společnost, na konci války tragicky zahynul při leteckém neštěstí. Carlo Guzzi a Giorgio Parodi potom vyjádřili hold svému ztracenému kamarádu tím, že v logu na památku použili orla italských leteckých sil.
    2
  3. Původně se to nejmenovalo Moto Guzzi
    Původní název byl GP, což znamenalo Guzzi-Parodi. Rodina Parodiových ale vlastnila velký veřejný podíl v lodním průmyslu a tak se chtěla pro jistotu formálně distancovat od tehdy možná nejistého projektu.
    3
  4. První motor, který vyvinuli, používali celých 45 let
    Byl to jednoválec a používali ho, sice s menšími upravami, téměř pět dekád.
    4
  5. Bratr Carla Guzziho dojel na motocyklu až za polární kruh, čímž ověřil kvality jejich nového stroje
    Bylo to v roce 1928, kdy vyrazil z továrny v Itálii až na sever Norska. Cesta trvala čtyři týdny a osvědčila v praxi úspěšnou konstrukci jejich nového „elastického“ rámu.
    5
  6. Legendární Tourist Trophy na ostrově Man je jeden za nejnáročnějších a nejprestižnějších závodů na světě. Moto Guzzi vyhrála obě jeho třídy hned při své první účasti.Značka vyhrála jak seniorskou třídu, tak Lightweight třídu (250ccm). Pilotoval irský jezdec Stanley Woods.
    6
  7. Zajímavost z TT 1935
    V posledním kole měl Stanley Woods na vedoucího jezdce ztrátu celých 26 vteřin. Vynechal ale plánovanou zastávku v pitech a nejen že úspěšně dokočil závod, ale nastolil též nový traťový rekord a vyhrál o 4 vteřiny. Přítomné novináře jistě překvapil – tito, nevěříce v jeho úspěch, ještě před koncem závodu posílali do novin fotky jeho soka jakožto vítěze.
  8. Moto Guzzi bylo ve své době Ferrari motocyklového světa
    Guzzi vyráběla motorky, které byly lehčí, obratnější a nedostižitelné v zatáčkách. Osm mistrovství světa, šest mistrovství světa konstruktérů a jedenáct vítězství na TT Isle of Man jsou uspěchy té doby.
    7
  9. V roce 1950 postavili první větrný tunel na motocyklyA byl to tunel v plné velikosti, takže se mohlo testovat i s jezdci sedícími na testovaných strojích. Jezdci mohli zkoušet různé jízdní pozice, což byl revoluční krok ve vývoji motocyklů.
    8
  10. Větrný tunel byl upravenou verzí původního návrhu Gustava Eiffela. Ano, toho Eiffela.
    9
  11. V padesátých letech postavili úžasný V8, který předběhl svou dobu
    Otto Cilindri byl tak rychlý, že dokázal při silničních testech vyvinout až 275 km/h. Na takovou rychlost se až do 70tých let nikdo nedostal. Bohužel, při závodech neměl tolik úspěchu – byl až příliš rychlý a i ti nejlepší jezdci se s ním báli jezdit, aby ho snad nenabourali.
    10
  12. Guzzi V8 byl nejhezčí motocyklový motor všech dob
    Jak se patří na správného Itala, motor V8 měl pořádný sex-appeal. Ale jeho zvuk byl snad ještě lepší.
    11
  13. Guzzi postavila Batmobil předtím než nějaký Batman byl
    Jmenoval se Nibbio 2. Byl postaven za jediným účelem a to lámat rychlostní rekordy na italském okruhu v Monze. Byl úspěšný a otevřel bránu k jěště divočejším věcem.
    12
  14. Tohle Guzzi auto bylo taky postaveno k vytvoření rekordůPojmenovali ho Stanguellini Colibri a mělo jen 29 koní. Vážilo ale jen něco přes 270 kilo a tím, že bylo velmi aerodynamické, dosáhlo rychlosti přes 200 km/h a vytvořilo nový pozemní rychlostní rekord.
    13
  15. Postavili tříkolku
    Ercole
    jste už asi viděli. Je to vlastně motorka s valníkem. Zemědělec.
    14
  16. Se skútrem to neměli u konkurence lehké
    Italské motocykly a skútru byla skoro politická věc a Guzzi se rozhodla začít s výrobou tradičního skútru s malými koly. To ale jen do okamžiku, kdy jí začala skútrová konkurence ohrožovat na poli motocyklů. Obě strany se raději vrátili ke svému a přestali si křížit plány.
    15
  17. Guzzi přesto vyvinula skútr s velkými koly
    Tradiční výrobci ho nepovažovali za hrozbu a navíc se velká kola lépe poprala s nerovnostmi a kostkami.
  18. Moto Guzzi jednou patřila stejnému vlastníku, který vyráběl ikonickou DeTomaso Panteru
    V roce 1973 koupil mateřskou společnost DeTomaso a pokračoval s výrobou celých 27 let.
    16

Přeloženo z http://www.supercompressor.com/rides/moto-guzzi-history-18-facts-about-the-oldest-italian-motorcycles




Komentáře

Napsat komentář

* Titulek:

* Vaše jméno:

* Komentář:

Captcha
* Opište kód z obrázku: