Rozhovor s importérem Moto Guzzi pro ČR

Rozhovor s importérem Moto Guzzi pro ČR

Získali jsme pro Vás rozhovor s panem Pištěkem, poskytnutý pro časopis Motocykl. Co Vy na to milovníci značky Moto Guzzi?


Rozhovor s Jaroslavem Pištěkem,

předsedou představenstva fi. A-Spirit importera Moto Guzzi pro ČR


 

? Proslýchá se, že nemalé problémy, které má více malých evropských výrobců, sužují i Moto Guzzi... Co je na tom pravdy?

 
! Ekonomická krize se samozřejmě nevyhnula ani Moto Guzzi a tak prodejní výsledky za předešlými lety zaostávají. Navíc zcela dle našeho očekávání si guzzi vyjídá vlastní kaši, kterou si navařila v minulých letech nesmyslnou cenovou politikou, kdy některé modely byly v Německu za nesmyslně nízké ceny, a tudíž je třeba i do Čech dovážel paralelně kdejaký šejdíř. Ale ekonomická teorie už dávno ví, že cenové války se vždycky nakonec negativně obrátí proti výrobci. I my letos máme díky tomu pokles prodeje ale je pravdou že úbytek registrací jde hlavně na vrub paralelního dovozu, takže svým způsobem je to pro nás určitý obrat k lepšímu.
 

? Není žádným tajemstvím, že Piaggio drasticky redukuje počty zaměstnanců v MG a má v úmyslu závod v Mandellu zavřít - fanoušci dokonce sepisují petici na jejich podporu. Kde a za jakých okolností bude probíhat výroba/montáž Moto Guzzi.

 
! No, není to poprvé, co se mluví o uzavření továrny v Mandellu, naposledy tomu tak bylo jako vždy na podzim před 2 roky. Nicméně minimálně pro rok 2010 se nic nemění, montáž bude i nadále probíhat v Mandellu. Popravdě je to ale typický střet racionálního uvažování s emocemi. Mandello má samozřejmě své kouzlo a zásadní význam pro guzzisty, ale upřímně jako výrobní sídlo pro motocyklovou značku to už není moc vhodné. A to nejen nyní v době ekonomické krize. Kromě vlastní montážní linky už totiž v Mandellu nic nezůstalo. Kompletní vývoj a technický servis byly dávno přemístěny do Noale, kde je hlavní technologické centrum koncernu Piaggio pro motorky, Centro Stile včele s Miguelem Galluzzim atd. Sklad náhradních dílů byl rovněž před dvěma roky přemístěn do Pontedery, sídla Piaggia. Samotné prostory továrny v Mandellu jsou strašně nepraktické, továrna je sevřena uprostřed města, i kamiony pro expedici motorek tam mají jen obtížný přístup, polovina budov je nevyužitých, ale nelze je samostatně uvolnit, pronajmout nebo prodat, prostě celé to místo je logisticky neekonomické a navíc vyžaduje podstatnou investici.
Pro strojírenskou výrobu je ideální „zelená louka“ na kraji nějaké aglomerace, současně Noale i Pontedera mají dlouhodobě volné kapacity. Očekávám tedy nejpravděpodobnější variantu převedení montáže guzzin k Aprilii do Noale, resp. Scorzè, naopak v případě potřeby může být montáž skútrů Scarabeo nebo Aprilia částečně přesunuta do Pontedery.
Myslím si, že ve střednědobém výhledu zůstane v Mandellu asi jen Moto Guzzi Museo, které se přesune na nějaké jiné místo ve městě, a celou továrnu Piaggio prodá.
Ale my budeme do Mandella pořád rádi jezdit pro úžasnou atmosféru a krásné cesty po horách a kolem jezera Como.
 

? Novinky pro rok 2010 - chystá se u Guzzi něco zajímavého? Italští kolegové spekulují o „velkém" Café Classicu.

 
! 100% si můžeme být jisti až dle výstavy EICMA v listopadu, ale myslím, že si Moto Guzzi vybere pro rok 2010 krátký oddechový čas, ostatně jako většina velkých výrobců. Očekávám spíše určitou racionalizaci celé modelové řady, protože některé modely si jsou až příliš blízké, dále nové barvy, mimo jiné uvedení již avizované kolekce „Aquila Nera“ pro tři modely Nevada, Bellagio a California a my doufáme, že MG konečně i představí inovovaný cesťák Norge se 4 ventilovým motorem. Ale to bude asi vše. Sice jsme na jaře viděli v Centro Stile makety dvou budoucích zcela nových modelů, ale jejich představení připadá v úvahu nejdříve pro rok 2011, maximálně se mohou objevit v Miláně ve fázi prototypů.




Komentáře

Re: Rozhovor s importérem Moto Guzzi pro ČR
Jackalino | 31.10.2009 01:36

Avatar
Článek jsem četl. Slogan nejvyšší kozí mě dostal na koleno. Pištěk a kozí? Je to obchodník v první řadě a ke kozám má možná vztah,ale guzzí to nejsou.

Re: Rozhovor s importérem Moto Guzzi pro ČR
Petr Brábník | 02.11.2009 12:52

Avatar
Pro mě je ten člověk jen "obchodník" bez vize a bez jakéhokoli emočního vztahu k značce Moto Guzzi.
Jako guzzistu je mi jeho a zastoupení v jeho rukou líto....

Rozhovor s importérem Moto Guzzi pro ČR
Michael Vlček | 06.11.2009 11:09

Avatar
V úvodu vyzýváte ke komentáři. Tak tedy : je to již druhý rozhovor v poslední době od tohoto pána, který jsem četl. V obou případech mě zarazila jejich ostrá štvavost, netolerance a útočnost. V tomto plive na individuální dovozce, v tom druhém na japonské motocykly obecně. V obou případech používá vulgarismy a styl, který je vše možné jen ne pohodový (zvláště vynikne při srovnání s uvolněným a sympatickým stylem komunikace např. První Kozí). Pokud se, snad v rámci zviditelnění MG, snaží vyprofilovat značku (a její příznivce) jako netolerantní a arogantní, prokazuje MG v Česku medvědí službu. Souhlasím, že zastoupení v jeho rukou je mi v této chvíli líto.

Napsat komentář

* Titulek:

* Vaše jméno:

* Komentář:

Captcha
* Opište kód z obrázku: